Gniew Etny - pomysł na przygodę fantasy

Wybuch Etny, 1669 fresk Giacinto Platania z Katedry Św. Agaty w Katanii

Mury, które zatrzymały lawę

Podczas odwiedzin w Katedrze Św. Agaty w Katanii przykuł moją uwagę fresk Giacinto Platania. Obraz ilustruje erupcję wulkanu z 1669 r., podczas której zniszczona została znaczna część miasta Katania i okolicznych terenów. Symboliczną rolę w tych wydarzeniach odegrał zamek Ursino. Mury tej nadmorskiej fortecy, stworzonej do tego, aby być obroną przed atakiem z morza, oparły się nadpływającej lawie, która spłynęła wprost do zatoki tworząc skaliste, bazaltowe wybrzeże. Zamek został wepchnięty w głąb lądu, bezpowrotnie tracąc swoją obronną funkcję. W późniejszym okresie całkowicie otoczyło go miasto, wyrosłe na zastygłej lawie.

Pomyślałam, że to niesamowita historia, jakby stworzona do tego by stać się inspiracją heroicznej opowieści. Tak powstał pomysł na przygodę. Jest to uniwersalna przygoda fantasy — można ją dopasować do większości światów fantasy, które posiadają magię i nadnaturalne stworzenia. Bohaterowie graczy mogą być różnych ras i profesji, ważne jest żeby posiadały w sobie żyłkę awanturników i odwagę do stawiania czoła nadnaturalnym zagrożeniom.
Katania 1669, przed wybuchem wulkanu

Opowieść o wyspie ognia

Na żyznej, skąpanej słońcem wyspie, pełnej drzew pomarańczowych i bogatych winnic, leży bogate wolne miasto Caroza, rządzone przez ród potężnych czarnoksiężników.

Dawno temu założyciel rodu, czarnoksiężnik Okarus, uciekając przed prześladowaniem, dotarł na ognistą wyspę i zawarł pakt z demonicą ognia Suculą, która w zamian za obietnicę małżeństwa zgodziła się, aby osiadł na jej ziemiach i korzystał z ich bogactwa. Okarus przysiągł, że każdy kolejny w rodzinie najstarszy syn poślubi jedną z jej córek, tworząc w ten sposób wieczny pakt pomiędzy ludźmi, a demonami ognia. 
Na wybrzeżu, u podnóża wielkiego wulkanu, w którym swój pałac miała Sucula, Okarus wybudował warowny zamek, wokół którego przez kolejne wieki rozwinęło się miasto Caroza. Przybywali do niego ludzie z różnych stron świata w poszukiwaniu szansy nowego życia lub schronienia przed prześladowaniem. Miasto było gościnne dla obcych, szczególnie tych którzy posiadali talent magiczny, co sprawiło, że przyciągało wielu wybitnych rzemieślników i uczonych. Demony ognia sprzyjały mieszkańcom, wspomagając ich zarówno w codziennym życiu, jak i broniąc przed najeźdźcami. W ten sposób Caroza  rozwijała się i kwitła, stając się perłą regionu. Nic jednak na tym świecie nie jest dane na zawsze.

Od tego czasu minęło wiele wieków. Zbliża się czas kolejnego małżeństwa pomiędzy potomkiem Okarusa, a córką Suculi. Na drodze do przypieczętowania przymierza staje jednak miłość.
Najstarszy syn króla Carozy,  książę Favos, podczas morskiej podróży poznaje piękną pannę — Dalayę, w której zakochuje się bez pamięci. Nieubłaganie zbliża się za to czas jego ślubu z porywczą demonicą Tarmią. Młodzieniec nie wyobraża sobie życia bez ukochanej, po powrocie do domu przedstawia więc ojcu dziewczynę jako przyszłą żonę. Król Saram, ojciec Favosa, nie chce nawet słyszeć o zmianie planów i nakazuje synowi natychmiast oddalić pannę i przygotować się do zaślubin.
Tarmia, demonica ognia

W tym momencie rozpoczyna się przygoda. Trwają przygotowania do wesela, które jest wyczekiwanym przez wszystkich, od dawna wydarzeniem. Zjeżdżają się zaproszeni goście oraz ciekawscy podróżnicy i kupcy, chcący być świadkami niezwykłego przymierza. Wśród tych ostatnich znajdują się bohaterowie, którzy przybywają na pokładzie jednego ze statków, licząc na parę dni zabawy na koszt księcia oraz szansę na pozyskania nowych zleceń. W końcu będą tam wszyscy, którzy się liczą, muszą więc być i oni. Mało kto z weselników jest jednak świadom dramatu, który rozgrywa się w tle.

Zrozpaczony Favos, zmuszony przez ojca żeby porzucić miłość, na dzień przed ślubem, pod osłoną nocy, ucieka z miasta. Ukrywa się w jaskiniach na wybrzeżu, gdzie czekają na niego wierni przyjaciele  podróży wraz ukochaną Dalayą. Rankiem straż odkrywa nieobecność pana młodego i zaczyna paniczne przeszukiwania miasta.
W południe do miasta wkracza demonica Tarmia wraz z towarzyszącym jej orszakiem demonów. Kiedy dowiaduje się, że jej narzeczony uciekł, wpada w szał. Ona i towarzyszące jej demony palą wszystko co staje im na drodze. Miasto staje w ogniu, płoną budynki i zgromadzona w porcie flota, a ludzie uciekają w przerażeniu. Dantejskie sceny przerywa król Saram, któremu udaje się przekonać Tarmię, żeby dała mu czas na znalezienie niepokornego syna i wynagrodzenie zniewagi. 
Demonica przystaje na targ, dając królowi siedem dni. Temperament nie pozwala jej jednak czekać bezczynnie. Tego samego dnia jeden z kraterów wulkanu otwiera się, a z jego wnętrza zaczyna wypływać lawa, pełna rozwścieczonych demonów ognia, niszczących wszystko co stanie im na drodze. Strumień lawy, z każdym upływającym dniem zbliża się do miasta, a mieszkańcy okolicznych wsi uciekają przerażeni do miasta pozostawiając swój dobytek na pastwę lawy. Nie wszystkim udaje się uciec i kilka wiosek zostaje odciętych i pozostawione na łaskę rozwścieczonych demonów.

Król wyznacza wysoką nagrodę dla tego, kto sprowadzi jego niepokornego syna z powrotem do zamku. Bohaterowie są jednymi z tych, do których zwraca się o pomoc w rozwiązaniu sprawy. Dla bohaterów jest to nie tylko szansa na wzbogacenie się, ale również ocalenie siebie i mieszkańców miasta. W ten oto sposób zostają wplątani w wir wydarzeń i intryg, które zadecydują o dalszych losach Carozy.
Wybuch Etny, lawa otacza miasto

Dramatis personae

Król Saram, surowy władca Carozy. Chce za wszelką cenę doprowadzić do ślubu swojego najstarszego syna z Tarmią i wypełnienia przysięgi złożonej przez przodka. Jest wściekły na Favosa i przeklina dzień, w którym pozwolił mu na dalekie podróże. Główną winą za zamieszanie obarcza jego wybrankę Dalayę, którą podejrzewa o nieszczerość i spisek. Pragnie jej śmierci, choć nie zamierza zabić jej jawnie, ponieważ obawia się żalu syna.

Książę Favos, nastraszy syn Sarama, niedoszły pan młody. Pragnie podążać za tym co podpowiada mu serce, jest jednak przerażony konsekwencjami jakie wywołała jego decyzja. Ukrywa się w jaskiniach, gotów z poświęceniem bronić życia swojej ukochanej. Skłonny współpracować z bohaterami, jeżeli uwierzy w ich dobre intencje.

Tarmia, demonica ognia, narzeczona Favosa. Wściekła za złamaną obietnicę i ośmieszenie. Jest gotowa nawet spopielić miasto żeby uratować swój honor, chętnie jednak znajdzie inne rozwiązanie. Zależy jej na małżeństwie z człowiekiem, ponieważ daje jej ono na stałe wejście do świata ludzi. Duma nie pozwoli jej jednak poślubić nikogo mniej niż przyszłego księcia.

Harian, ambitny młodszy brat Favosa. Postanawia wykorzystać nieposłuszeństwo brata, jako szansę dla siebie. Wspierany przez swoją matkę, Agaroth, demonicę ognia, poszukuje brata na własną rękę. Chce poświecić go przedwiecznej Suculi, aby wybłagać łaskę i zastąpić swojego brata, jako mąż Tarmi oraz władca Carozy. Chętnie wykorzysta bohaterów do swoich planów, obiecując im dodatkowe wynagrodzenie.

Agaroth, demonica ognia, żona Sarama,. Uważa swojego starszego syna za słabeusza i chętnie widziałaby jako władcę młodszego, Hariana, ale jest związana przedwiecznym paktem, którego nie może zmienić.

Lavar, podróżujący kapłan, nienawidzący demonów. W tej tragedii widzi szansę na położenie kresu heretyckiemu przymierzu. Uważa, że należy rozpocząć wojnę przeciwko demonom ognia i wyzwolić ludzi spod jarzma pół-demonicznego władcy. Naucza ludzi, podburzając ich przeciwko królowi. Z upływem czasu przybywa mu zwolenników.

Dalaya, wybranka Favosa. Jest córką morskiego demona i ludzkiej kobiety. Została wysłana przez swojego ojca żeby uwieść księcia i rozbić przymierze pomiędzy ludźmi a demonami ognia. Niespodziewanie zakochała się jednak w Favosie. Boi się odkryć swojej prawdziwej tożsamości przed kochankiem. Zależy jej przede wszystkim na bezpieczeństwie ukochanego.

Zakończenie

Przygoda trwa dokładnie siedem dni. To co stanie się po tym czasie, zależy od działania graczy. Jeżeli uda im się nakłonić księcia Favosa, wróci stary porządek, ale gniew Dalai i demonów morskich możne dać o sobie znać. Jeżeli plan Hariana i Agaroth dojdzie do skutku na zawsze zmieni się historia miasta, ale Caroza ocaleje. W innym wypadku miasto ulegnie zniszczeniu, chyba, że gracze znajdą własny sposób na jego ocalenie.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Aeon’s End

Kroniki Arthdalu

Call to Adventure czyli Zew Przygody